Innowacja „Matematyczna Głębia” stawia sobie ambitne cele. Chcemy zaszczepić w uczniach matematyczną pasję, nauczyć korzystania z różnych źródeł wiedzy, przejmowania odpowiedzialności za efekty własnej nauki, pracy w zespole, abstrakcyjnego myślenia, stosowanie poznanych pojęć i  twierdzeń w sytuacjach praktycznych, wytrwałości w dążeniu do celu, precyzyjnego formułowania problemów, stawiania hipotez oraz argumentowania.  Aby to uczniom ułatwić stosujemy metody pracy, które pomagają uczniom opracowywać własne strategie i budować wiarę we własne możliwości. Wykorzystujemy gry, programy komputerowe, eksperymentujemy.

 Mamy nadzieję, że w efekcie  uczniowie będą osiągali przyjemność z nauki, będą dążyli do własnego rozwoju, wdrożą się do samokształcenia, osiągną dobre wyniki na egzaminach i będą dobrze przygotowani do kontynuowania nauki w klasach z rozszerzoną matematyką, by w przyszłości mogli znaleźć się wśród świetnie wykształconych informa­tyków, finansistów, inżynierów, logistyków, bo wszystkie te zawody powią­zane są ściśle z matematyką.