Wszyscy uczniowie klas ósmych muszą przystąpić do egzaminu, który zweryfikuje ich wiedzę. Egzaminu nie można nie zdać, ale jego wynik zadecyduje o tym, do jakiej szkoły średniej dostanie się absolwent. W tym roku ósmoklasiści napiszą egzamin w terminie 16 – 18 czerwca, a jak sobie radzą z przygotowaniami w czasie zdalnej edukacji zapytaliśmy: Mikołaja Leszczyńskiego z kl. VIIIA, Natalię Jewiec z kl. VIIIB i Oliwię Gołębiewską z kl. VIIIC. 

Nauka w dzisiejszej sytuacji bywa dla mnie bardzo ciężka i zdarza się, że mam kłopoty z niektórymi materiałami. Do nauki staram się wykorzystywać to, co mam pod ręką: Internet, repetytoria i arkusze egzaminacyjne. Mimo, że obecna sytuacja jest bardzo ciężka, nauczyciele z naszej szkoły starają się pomóc jak tylko mogą w przygotowaniach do egzaminu. Robią to m.in. przesyłając  codziennie materiały pomagające nam w nauce oraz organizując dla nas zajęcia za pomocą aplikacji Meet. Zawsze możemy się z nimi skontaktować na wiele sposobów, jeżeli mamy jakieś pytania lub wątpliwości. Mimo to brakuje mi bezpośredniego kontaktu i bezcennych rad nauczycieli. Pod niektórymi względami podoba mi się taka nauka bardziej niż nauka szkolna. Mam możliwość robienia zadań we własnym tempie, przy nauce nikt nie zabrania mi zaparzenia sobie kubka herbaty ani puszczenia w tle ulubionej muzyki. Nie przeszkadza mi szmer rozmów, a przerwy zamiast na głośnym korytarzu mogę spędzić na kanapie, ze słuchawkami na uszach i książką w ręku. 

Mimo wszystkich wyżej wymienionych plusów nauki w domu, czuję niewysłowioną tęsknotę za szkołą i chciałbym do niej wrócić.

Mikołaj Leszczyński kl. VIIIA

Samo przygotowanie online nie różni się tak bardzo od tego, które odbywało się w szkole. Czy rozwiążemy zadania w szkole, czy w domu – nie ma to aż takiego znaczenia. Jednak motywacja do nauki znacznie zmalała przez to, że nie wiedzieliśmy kiedy odbędzie się egzamin. Teraz, kiedy wreszcie znamy termin, jest trochę łatwiej. Już wiemy na czym stoimy, mimo że wciąż nie mamy stuprocentowej pewności, że egzamin odbędzie się w przewidzianej formie i nie zostanie po raz kolejny przełożony. Dobrze, że możemy liczyć na wsparcie nauczycieli. Pomagają nam w przygotowaniu do egzaminu.  Regularnie prowadzą zajęcia online korzystając z aplikacji Meet. Na Classroomie wysyłają zadania i materiały powtórkowe, które mamy możliwość omówić na lekcjach. Oprócz tego zawsze możemy zwrócić się do nich o pomoc i skorzystać z konsultacji.

Natalia Jewiec kl. VIIIB

W związku z epidemią koronawirusa  muszę przygotowywać się do egzaminu ósmoklasisty zdalnie w domu co jest dla mnie trudniejsze, niż przygotowanie w szkole. Mimo to staram się w miarę możliwości i czasu codziennie rozwiązywać zadania z matematyki, języka polskiego oraz języka angielskiego. Dużo czasu poświęcam na naukę z e-podręcznikami. W wolnej chwili oglądam też adaptacje filmowe szkolnych lektur, które na pewno pojawią się na egzaminie z języka polskiego. Oglądam też opracowania lektur na YouTube oraz piszę przynajmniej raz w tygodniu rozprawkę, opowiadanie twórcze lub list otwarty. Z matematyki staram się rozwiązywać dużo zadań z geometrii przestrzennej, które sprawiają mi największy problem. Z języka angielskiego mobilizuję się do tłumaczenia tekstów na język polski i na odwrót. Pisania krótkich dialogów, przypominania funkcji językowych oraz powtarzania gramatyki. Rozwiązuję również arkusze egzaminacyjne, dzięki którym dowiaduję się, ile materiału udało mi się opanować. Co już wiem, a co muszę jeszcze powtórzyć. 

Oliwia Gołębiewska kl. VIIIC

Zdalne nauczanie różni  się od tego w szkole, głównie dlatego, że zajmuje mi dużo więcej czasu. Część materiału muszę samodzielnie opracować, np. przeczytać, napisać notatkę, odrobić i wysłać pracę domową. Nauczyciele przesyłają materiały,  które są pomocne do przygotowania, opracowania  zadań i ćwiczeń. Prowadzą zajęcia online, chętnie udzielają porad i konsultacji, są bardzo pomocni i wyrozumiali. Jednak będąc w szkole, uczestnicząc w lekcjach, słuchając nauczycieli,  dużo  więcej rozumiałam i więcej zostawało mi w głowie. Trudniej teraz jest pogodzić codzienną naukę i przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty. Jednak jestem dobrej myśli, że wszystko szybko wróci do normy.

Martyna Podgórska kl. VIIID